PRIJATELJ ZA 5 ILI KAKO BITI PRIJATELJ

Učenici dodatne nastave 1. c razrednog odjela, s učiteljicom Vanessom, tijekom školske godine 2019./2020. odradili su projekt pod nazivom Prijatelj za 5 ili Kako biti prijatelj.

Naša je priča o prijateljstvu započela onoga dana kada smo ušli kroz vrata naše učionice i postali učenici prvog razreda. Naše prvo razredno pravilo glasi: budi prijatelj. Željeli smo provjeriti znaju li učenici našeg razreda što znači biti prijatelj. Na anketnim listićima uočavali smo osobine pravih prijatelja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uskoro je u naš razred došla nova učenica. Sve ono što smo do tada naučili o prijateljstvu, trebali smo primijeniti. Ali pogled na hodnik naše škole pokazivao je ponašanje učenika koje nije bilo dovoljno prijateljsko. Proveli smo istraživanje. Svakoga dana na hodniku, ispred škole i u blagovaonici promatrali smo ponašanja učenika i ona za koja smo mislili da nisu prijateljska, zapisivali smo u posebnu bilježnicu. Uskoro smo prikupili puno zapisa pa smo htjeli nekako pomoći. Shvatili smo da bi bilo dobro da i drugim učenicima pokažemo kako se trebaju ponašati prijatelji. Tako se rodila ideja da učenici koji polaze dodatnu nastavu predmeta Prirode i društva, osmisle i provedu projekt o prijateljstvu koji smo nazvali Prijatelj za 5. Olujom ideja istaknuli smo što bismo mi tako mali mogli napraviti i time potaknuti prijateljsko ponašanje kod učenika u školi. Odlučili smo se za izradu brošure, letka o prijateljstvu. Njegova je prednost što je dostupan svima, u njegovoj izradi može sudjelovati veći broj učenika, sami odlučujemo što ćemo upisati i može biti poučan i uvijek ga možemo ponovno pročitati, ako nešto zaboravimo. Bili smo zadovoljni jer smo pronašli pravo rješenje. Postavili smo cilj projekta – izradom i podjelom letaka o prijateljstvu potaknuti učenike naše škole na prijateljsko ponašanje, odnosno onakvo ponašanje za koje mi mislimo da je prijateljsko. Kako bismo projekt učinili još zanimljivijim i zabavnijim, zamolili smo Luku Bulića, Nikinog tatu, da nam napiše i uglazbi razrednu himnu „Prijatelj za 5“. Ugostili smo ga i otpjevali je zajedno.

 

 

Pisali smo, čitali i crtali o prijateljstvu. Osmišljavali smo lutkarske predstave u našem malom kazalištu.

 

             

 

U izradi letka sudjelovali smo svi. Njegov je sadržaj trebao biti poučan i potaknuti ostale učenike na prijateljsko ponašanje. Jedna je od aktivnosti bila izrada naslovnice. Druga je aktivnost bila pisanje i crtanje uputa koje nam pokazuju kako biti dobar prijatelj. U tome nam je pomogla slikovnica “Bontončić ili kako svima biti prijatelj“.

 

 

Za kraj smo se odlučili napisati naš recept za prijateljstvo. Zajednički smo odlučili čiji će recept krasiti naš letak.

 

                                

 

Kada je sve bilo gotovo, letke smo podijelili učenicima razredne nastave.

 

 

Projekt ćemo prikazati na Županijskoj smotri iz područja građanskog odgoja i obrazovanja- projekt građanin. Nakon provedenog projekta ispunili smo ankete o tome kako smo se osjećali tijekom provedbe. Projektu smo dali ocjenu 5.

Što smo naučili? Naučili smo zajednički donositi odluke, raspravljati, prihvaćati mišljenja drugih, poštivati pravila, predlagati rješenja. Upoznali smo Konvenciju o pravima djeteta. Probali smo jedan sat biti učiteljica.                                                  

Jedan je veliki pjesnik rekao: „Prijatelj je onaj koji te poznaje kakav stvarno jesi, shvaća što si prošao, prihvaća što si postao i još uvijek ti dopušta da rasteš.“ A mi se nadamo da smo ovim projektom  ostvarili cilj i barem malo svima naglasili kakvo mi maleni mislimo da treba biti prijateljsko ponašanje.